Hvordan arbeide med forutsetninger for å lykkes med oppvekstreformen?

Bildet er tatt av Lenka Fortelna fra Pixabay

Det finnes ikke ett svar, men ulike forutsetninger i samspill som kan bidra til at oppvekstreformen oppleves av barn, unge og deres familier.

Vi må ha kompetanse som:

  • Fører til mestring, god psykisk og fysisk helse og selvrespekt hos barn og unge

  • Ivaretar barnets beste vurderinger og bidrar til barnesamtaler med høy kvalitet

  • Styrker foreldrenes mestringstro, medvirkning og ansvar

  • Bidrar til å skape robuste familier

  • Sikrer språk og begrepsutvikling og sosial kompetanse i barnehage, SFO og skole

  • Utvikler grunnleggende ferdigheter i småskolen

  • Fremmer medvirkning

  • Utvikler gode tverrfaglige møter

  • Fremmer et kunnskapsbasert læringssyn og læring som virker

  • Fører til digital danning og ferdigheter for fremtiden

  • Utvikler lekens betydning i barnehage, Sfo og skole

  • Bygger kunnskap i hele organisasjonen om relasjoners betydning

  • Utvikler kultur og holdninger for samskaping, kompetansedeling og ansvarsdeling

  • Sikrer en omforente forståelse for nye lover og hvilke muligheter det gir

  • Sikrer opplæring i et inkluderende fellesskap

  • Skaper et utviklende profesjonsfellesskap

  • Sikrer ledelse for utvikling, mestring og kvalitet

  • Bidrar til å bygge hensiktsmessige strukturer som sikrer helhet og sammenheng

KS Konsulent as har høy kompetanse på alle disse områdene og skreddersyr en tilnærming din kommune har bruk for.

Ønsker du mer informasjon ta kontakt.